Thursday, 28 April 2011

BUAT MENYEMAK AJE...

MAK-MAK SUKA BUAT TABIAT NI... MENYIMPAN BARANG LAMA DAN AKHIRNYA BUAT MENYEMAK SERTA MEMENUHKAN RUANG,SILAP HARI BULAN JADI SARANG KUCING,AYAM DAN ULAR BERSALIN KULIT...

  • KOTAK
Dengan alasan esok boleh guna buat alas-alas duduk bila kenduri,buat hantaran,nak bungkus hadiah dan sebagainye,...

  • PAKAIAN
Dengan alasan nanti boleh derma pada orang susah.tahun lepas pun cakap perkara yang sama tapi tak jugak dilaksanakan,malah pakaian baru makin bertambah..

  • MAJALAH/SURAT KHABAR
Dengan alasan  tunggu pengutip barang lama datang nak beli baru jual.setelah berkali-kali lalu depan rumah tapi alasannya lain pulak dibuatnya..tunggu lagi banyak atau naik harga...

  • TIN/BOTOL
Dengan alasan nak kumpul biar banyak baru jual tapi kalau dah tahap nyamuk pun suka bertelur takkan nak tunggu dapat penyakit dulu...

  • KASUT LAMA
Dengan alasan nanti boleh dibaiki,padahal bukan kasut emak pun,kasut anak-anak,anak nak baiki ke..??? jangan harap la...dari baiki nak cari kedai beli baru...

  • MAKANAN
Dengan alasan tak elok membazir,yang tak abih atau terlebih disimpan dalam peti sejuk.kan elok bagi je sesapa yang patut,tak pun bagi makan ayam itik,membazir apanya......??

No comments:

Post a Comment