Tuesday 3 May 2011

Tips melupakan seseorang..

Cara terbaik untuk melupakan seseorang.

1.Jauhkan diri daripada jumpa dia
2.Jangan contact dia.
3.Delete nick dia from YM korang.
4.Hindarkan diri dari "lepak" dengan dia.
5.Tak yah laa dok cerita pasal dia 24 jam.Hal ini mungkin akan menggembirakan anda di saat anda bercerita tuu tapi kesan jangka panjang ialah, dengan mengingati dia , hati anda yg terluka itu akan bertambah dalam lukanya..
6.Kalau boleh delete Friendster dia skali agar profile dia tak muncul kat FS korang everytime dia update FS.
7.Fikirkan semua sifat-sifat buruk dia yang korang rasa tak worth pun untuk diminati
8.Stop thinking that he/she is sweet. Tak de sweet nye derrr orang yang tak nampak keistimewaan kita kan.....
9.Ingat...hanya sayang orang yang sayang kita sahaja.
10.Berusaha untuk buang terus dia dari ingatan.
11.Tak yah laa nak "berkawan" dengan dia dengan harapan dia akan merubah fikiran.Kalau boleh lupakan dia terus dan anggap je dia dah mati.
12.Tumpukan perhatian kepada life anda.
13.Anggap sahaja bukan anda yg bermasalah tapi dia.
14.Tok sah laa letak org yg tinggalkan kita or treat kita cam sampah sebagai ratu/putera hati kita.Pertama,orang yg lukakan kita tak layak punmendapat tmpt yg istimewa dalam hati kita.Kedua,kalau anda tak buang org tu dari hati korang,korang akan terlepas cinta lain yang mungkin lebih hebat daripada ex korang yang sah2 tak sayangkan korang tu.
15.Akhir sekali tabahkan hati dan sentiasa ingat mana2 lelaki/perempuan pun bertuah memilih anda sebagai teman hidup kerana anda adalah seorang yang tabah menempuh dugaan hidup dan tidak gentar dan tidak bosan hidup secara solo.Malah anda sentiasa happy solo atau berpasangan.......Anda seorang yang kreatif.Anda mampu mencipta kegembiraan seorang.Tambahan pula, sikap anda yang matang dan optimistic itu mampu menarik perhatian pasangan yg lebih menghormati dan menyayagi anda.Siapa yang tidak kagum dengan orang yang pernah jatuh berkali-kali,tetapi mampu bangun semula dari setiap kegagalannya dan hidup seperti biasa secara normal.....



Harap2 artikel ini dapat membantu rakan2 yang kecewa....nGeee..pepandai jer akuu.... chod..yuuu nak komen apa lak yg niiii....ihikkk

1 comment: