Tuesday, 3 May 2011

Tips melupakan seseorang..

Cara terbaik untuk melupakan seseorang.

1.Jauhkan diri daripada jumpa dia
2.Jangan contact dia.
3.Delete nick dia from YM korang.
4.Hindarkan diri dari "lepak" dengan dia.
5.Tak yah laa dok cerita pasal dia 24 jam.Hal ini mungkin akan menggembirakan anda di saat anda bercerita tuu tapi kesan jangka panjang ialah, dengan mengingati dia , hati anda yg terluka itu akan bertambah dalam lukanya..
6.Kalau boleh delete Friendster dia skali agar profile dia tak muncul kat FS korang everytime dia update FS.
7.Fikirkan semua sifat-sifat buruk dia yang korang rasa tak worth pun untuk diminati
8.Stop thinking that he/she is sweet. Tak de sweet nye derrr orang yang tak nampak keistimewaan kita kan.....
9.Ingat...hanya sayang orang yang sayang kita sahaja.
10.Berusaha untuk buang terus dia dari ingatan.
11.Tak yah laa nak "berkawan" dengan dia dengan harapan dia akan merubah fikiran.Kalau boleh lupakan dia terus dan anggap je dia dah mati.
12.Tumpukan perhatian kepada life anda.
13.Anggap sahaja bukan anda yg bermasalah tapi dia.
14.Tok sah laa letak org yg tinggalkan kita or treat kita cam sampah sebagai ratu/putera hati kita.Pertama,orang yg lukakan kita tak layak punmendapat tmpt yg istimewa dalam hati kita.Kedua,kalau anda tak buang org tu dari hati korang,korang akan terlepas cinta lain yang mungkin lebih hebat daripada ex korang yang sah2 tak sayangkan korang tu.
15.Akhir sekali tabahkan hati dan sentiasa ingat mana2 lelaki/perempuan pun bertuah memilih anda sebagai teman hidup kerana anda adalah seorang yang tabah menempuh dugaan hidup dan tidak gentar dan tidak bosan hidup secara solo.Malah anda sentiasa happy solo atau berpasangan.......Anda seorang yang kreatif.Anda mampu mencipta kegembiraan seorang.Tambahan pula, sikap anda yang matang dan optimistic itu mampu menarik perhatian pasangan yg lebih menghormati dan menyayagi anda.Siapa yang tidak kagum dengan orang yang pernah jatuh berkali-kali,tetapi mampu bangun semula dari setiap kegagalannya dan hidup seperti biasa secara normal.....



Harap2 artikel ini dapat membantu rakan2 yang kecewa....nGeee..pepandai jer akuu.... chod..yuuu nak komen apa lak yg niiii....ihikkk

Thursday, 28 April 2011

BUAT MENYEMAK AJE...

MAK-MAK SUKA BUAT TABIAT NI... MENYIMPAN BARANG LAMA DAN AKHIRNYA BUAT MENYEMAK SERTA MEMENUHKAN RUANG,SILAP HARI BULAN JADI SARANG KUCING,AYAM DAN ULAR BERSALIN KULIT...

  • KOTAK
Dengan alasan esok boleh guna buat alas-alas duduk bila kenduri,buat hantaran,nak bungkus hadiah dan sebagainye,...

  • PAKAIAN
Dengan alasan nanti boleh derma pada orang susah.tahun lepas pun cakap perkara yang sama tapi tak jugak dilaksanakan,malah pakaian baru makin bertambah..

  • MAJALAH/SURAT KHABAR
Dengan alasan  tunggu pengutip barang lama datang nak beli baru jual.setelah berkali-kali lalu depan rumah tapi alasannya lain pulak dibuatnya..tunggu lagi banyak atau naik harga...

  • TIN/BOTOL
Dengan alasan nak kumpul biar banyak baru jual tapi kalau dah tahap nyamuk pun suka bertelur takkan nak tunggu dapat penyakit dulu...

  • KASUT LAMA
Dengan alasan nanti boleh dibaiki,padahal bukan kasut emak pun,kasut anak-anak,anak nak baiki ke..??? jangan harap la...dari baiki nak cari kedai beli baru...

  • MAKANAN
Dengan alasan tak elok membazir,yang tak abih atau terlebih disimpan dalam peti sejuk.kan elok bagi je sesapa yang patut,tak pun bagi makan ayam itik,membazir apanya......??

Big Bang wins #1 on M! Countdown + other performances

Take it!

Take care of it!

You are da best!

My ladies!
Mnet’s M! Countdown is back with another episode of great performances and musical treats.
Besides the usual stages, there were comebacks for f(x), Eru, and Turtles, while B1A4 made their debut. Elsewhere, Big Bang had their goodbye stage while Daesung had a solo stage.

Cinta Tak Semestinya Memiliki

Bila kita jatuh cinta pada seseorang, jangan menyiksa diri dengan menganggap bahawa cinta kita tak diterima.
Cinta itu tak pernah ditolak kerana, setiap insan memerlukan, menginginkan untuk dicintai.
Wujudkan cinta itu dengan memberikan sesuatu bukan mengharap harap akan sesuatu sebab, apa yang diberikan kerana cinta selalu datang pada hati kita disaat itu juga.
Kebahagiaan memberi jauh lebih sempurna dari pada kebahagiaan kerana menerima.
Tapi...lain bila kita menginginkan sesuatu yang kita cintai. Keinginan itulah yang memberikan pahit pahit yang menghiris dada...
Jangan menyiksa diri dengan menginginkan sesuatu....
Jangan sia kan cinta dengan beban yang berat mengharap mampu di pikul bahu.
Keinginan memiliki mungkin tak kesampaian...
Tapi...
Percayalah pada diri...
Selalunya cinta yang kita berikan seadanya
Takkan pernah bertepuk sebelah tangan..

AZAM(TMP): BATTLE OF THE MOST POPULAR K-POP MUSIC BAND

AZAM(TMP): BATTLE OF THE MOST POPULAR K-POP MUSIC BAND: "DON'T WAIT ANYMORE..GO TO MY BLOG AND VOTE YOUR MOST POPULAR K-POP MUSICBAND NOW BEFORE LATE..!!!!THE MOST POPULAR MUCIC BAND WILL COME TO M..."

BATTLE OF THE MOST POPULAR K-POP MUSIC BAND

DON'T WAIT ANYMORE..GO TO MY BLOG AND VOTE YOUR MOST POPULAR K-POP MUSICBAND NOW BEFORE LATE..!!!!THE MOST POPULAR MUCIC BAND WILL COME TO MALAYSIA SOON...!!YOU CAN VOTE AT MY TOP LEFT BLOG...DATE END CONTEST 5/5/11...GO VOTE NOW BEFORE LATE..!!!!

Wednesday, 27 April 2011

Rahsia Anggota Badan Lelaki Pada Mata Wanita

Tahukah anda bahawa sebenarnya berdasarkan minat gadis, mahupun sesiapa pun yang bergelar wanita, di bahagian tertentu tubuh lelaki, sikap seseorang itu boleh diselidik? Betul ker? Nak tahu? Rasanya masih ramai dikalangan anda yang tak tahu kan termasuklah para emak-emak gadis. Anda hanya tahu minat saja tapi tak tahu rahsia disebaliknya..JADI..Bacalah artikel ini sehingga habis untuk mengetahuinya..



RAHSIA BAHAGIAN PERUT LELAKI

Tak dinafikan, ada orang yang suka bahagian perut lelaki tak kira sama ada lelaki itu berperut “RATA” dan KEMPIS” ataupun “BOROI”!! Alah! ” TASTE” manusia ni kan tak sama dan bermacam-macam. Apa nak dihairankan?? Apa sikap seseorang itu yang menggemari tubuh lelaki dibahagian ini?

Menurut seorang pakar terapi seks Dr Ava cadell, seseorang yang menyukai bahagian tengah tubuh lelaki ini melambangkan seorang yang ingin menguasai si lelaki. Mereka juga seorang yang suka dan inginkan diri mereka menjdi fokus utama si Dia. Pendek kata, mereka ingin diri mereka dianggap segala-galanya bagi lelaki itu!..Keburukannya, sekiranya mereka tidak mendapat apa yang mereka inginkan, mereka tidak teragak-agak untuk berpaling tadah dan meninggalkan lelaki itu…AwwwwwwW!! Hai jangan lah gitu…tak elok naaaa…kesian si Dia.!





RAHSIA BAHAGIAN PEHA

Sama seperti lelaki, perempuan juga memuja lelaki yang bertubuh cantik. Jadi sudah tentu mereka yang berpotongan “V”, menjadi pilihan !..Mereka yang menggemari bahagian peha lelaki yang pejal melambangkan bahawa mereka itu sukakan kehidupan yang mencabar dan gemar berkongsi aktiviti mencabar dengan si Dia.Dalam hal ini kebarangkalain anda juga sukakan kejutan didalam kehidupan sendiri.



RAHSIA BAHAGIAN DADA

Rata-rata perempuan sukakan dada lelaki yang bidang. Yealah, kekononnya boleh dijadikan tempat sandaran yan g selesa!..(tanya pada hud…hud.. naa). Ada yang menggemari lelaki dada berbulu dan ada yang sebaliknya (taste memasing gaaaakkk). Terpulang kepada diri individu itu sendiri. Apakah sikap seseorang yang menyukai bahagian tubuh ini? Mari kita lihat?..Mereka dikatakan seorang yang manja dan mengharapkan lelaki yang mendampingi mereka itu boleh bertindak sebagai pelindung kepada yang boleh membuatkan diri mereka rasa selamat bila berada disisinya. Menurut pakar, perempuan yang mneyukai bahagian ini lebih mementingkan kestabilan hidup berbanding dengan seks bila berkahwin nanti. Sekiranya mereka tertarik pada jejaka yang berbulu dada, bermakna mereka inginkan lelaki yang bersifat “Kejantanan” (perghhhhhh) dan sekiranya dada tanpa bulu, mereka lebih sukakkan lelaki bersifat agak keanak-anakkan…Fusssss…



RAHSIA BAHAGIAN TANGAN YANG SASA

Tangan yang kasar dan sasa itu mempunyai tarikan yang tersendiri. Bagi seseorang perempuan yang meminati bahagian tangan lelaki, bermakna mereka itu meminati lelaki yang boleh diharapkan dan mereka suka bergantung kepada lelaki itu di dalam hidup mereka nanti.



RAHSIA BAHAGIAN BIBIR

Bibir lelaki juga mempunyai tarikan tersendiri bagi seseorang perempuan. Menurut pakar, hanya menerusi bibir, Personaliti lelaki itu juga boleh diketahui. Misalnya sekiranya bibir dibahagian bawah agak menonjol sedikit, ia memberikan gambaran bahawa lelaki itu seorang yang sensitif dan prihatin terhadap perasaan orang sekelililing meraka. Namun secara amnya, bagi seorang perempuan yang menyukai bibir seseorang lelaki melambangkan bahawa dia mementingkan komunikasi didalam perhubungan. Tiap apa juga yang berlaku, mereka lebih suka berterus terang. Jejaka yang mampu menarik minat mereka sudah tentunya lelaki yang senantiasa mencuba untuk memahami mereka.



RAHSIA BAHAGIAN BAHU DAN LENGAN

Bahagian bahu dan lengan adalah antara bahagian yang paling diminati oleh golongan sesorang wanita itu apabila melihat susuk tubuh seseorang jejaka. Menurut pakar dari bahan bacaan saya, bahu yang lebar dan tegap adalah sama tarikan dengan saiz payu dara seseorang perempuan. Seperti juga dada, bagi perempuan, bahu memberikan perasaan selamat kepada sesorang perempuan bila tangan tegap dan kukuh itu melingkari tubuh mereka.



RAHSIA BAHAGIAN PUNGGUNG

Pehhh!!… Jangan tak CAYA!! itulah hakikatnya. Jika mana lelaki sukakan punggung perempuan, apa kurangnya perempuan. Bahagian punggung yang pejal dan cantik menjdi perhatian perempuan. Malah ada yang mendakwa kononnya, sekacak manapun lelaki itu jika tidak punyai punggung yang cantik seolah-olah akan ” HILANG” sedikit kekacakan mereka…… Macam itu sekali…isss…siisssss… Apapun, perempuan yang meminati bahagian penuh “KONTROVERSI” ini seorang yang senantiasa ceria dan inginkan perhubungan yang penuh dengan keseronokan biarpun perhubungan itu mungkin tidak berpanjangan. Selain itu, mereka juga seorang yang terbuka dan suka suatu yang mencabar.

Yang menepati masa adalah mangsa kepada pemangsa yang suka mungkir - Ini bukan janji Melayu

Ini kenyataan dan realiti kehidupan. Bila berbicara tentang masa... sememangnya kita banyak buang masa. Tak kira masa sendiri... apalagi masa orang lain. Apalagi kalau melibatkan perjalanan sesuatu majlis. Tak kisah apa jua majlis. Mesyuarat ke... majlis formal ke... atau majlis tidak formal juga. Susah sangatkah nak tepati masa yang ditetapkan? Yang sering menjadi mangsa pula... adalah mereka yang menepati masa. Mereka yang tidak patuh pada masa, selalunya buat dek ajer.

Dalam pengurusan mesyuarat contohnya. Selagi semua ahli tak berkumpul... mesyuarat tidak akan dimulakan. Yang mematuhi masa ni punya le menunggu dengan rasa sakit hati. Yang ketua pengurusan pula bagi arahan... 

'Lambat mula... lambatlah selesai mesyuarat'. 

Tujuannya memang baik. Supaya semua ahli patuhi masa. Ada unsur ugutan di situ. Namun setakat mana keberkesanannya dan wajarkah yang kena hukum untuk balik lewat sama adalah mereka yang mematuhi masa? Akibatnya... ramai individu yang mula belajar tidak menepati masa. 

'Aku datang awal pun buat apa? Tercangak kat situ... mesyuarat tak mula lagi... pastu makan masa berjela-jela akibat masa yang telah terbuang pada awalnya'. 

Sepatutnya... mulalah  mesyuarat ikut masa yang ditetapkan... yang lewat... sila beri tunjuk sebab.

Belum lagi melibatkan perjalanan sesuatu majlis. Mesyuarat PIBG contohnya. Ada ibubapa yang datang awal sebab nak mengejar masa. Masa untuk anak cuba diluang tapi kerjaya perlu teruskan juga. Nak kena layan perangai ibubapa yang lenggang kanggung pula. Tunggu punya tunggu... majlis tak mula-mula. Begitu juga majlis yang melibatkan para pelajar. Apalagi melibatkan murid-murid sekolah rendah. Bila dah maklumkan majlis akan bermula pada waktu sekian-sekian... mereka bukan tahu menunggu. Lambat mula... disiplin jadi huru-hara. Bila dah kalut... cikgu juga yang salah sebab tak jaga disiplin dengan baik. Yang puncanya.... tetap berlalu begitu sahaja. 

Yang berucap satu hal. Kadangkala... tidak tahu menyesuaikan diri dengan keadaan. Kalau depan murid-murid... tak perlulah berucap panjang berjela. Tahap penumpuan anak-anak bukan lama. Makin lama... mereka makin gelisah dan makin tak faham. Jangan salahkan murid jika mereka tidak beri perhatian. Orang dewasa yang menunjukkan contoh yang tidak baik. Anak-anak belajar melalui pemerhatian.

Saya cukup kagum dengan beberapa pihak yang berani menetapkan waktu bermula dan berakhirnya majlis dan mengurusnya dengan terancang. Hari Terbuka contohnya... ada beberapa sekolah yang menetapkan waktu perjumpaan bermula dari waktu sekian dan berakhir dalam waktu sekian. Yang terawal atau terlambat tidak akan dilayan. Itulah cara yang sebaik-baiknya. Apalagi dalam mendidik diri menjadi individu yang berdisiplin. Kadangkala... bila kita meninggalkan majlis, kita dikata kurang ajar sedangkan kita telah ikut waktu yang ditetapkan. Kurang ajar orang lain je nampak... kelemahan diri sendiri tak nampak juga. Bila menegakkan kebenaran... jawapan diterima.. 

'Kenapa orang lain boleh tetapi kamu tidak?'. 

Buat apa duduk tetapi hati terus mengutuk dengan seribu perasaan geram?

Angkat kaki... biar apa orang nak kata... asal diri tak turut mencaci...

Teddy Riley praises TVXQ, Big Bang, & Yangpa after visiting “Inkigayo” set

On April 24th, producer Teddy Riley finally made his long-awaited visit to Korea to support his girl group, Rania.
His first business stop was to drop by SBS’s “Inkigayo“, where he personally sat in the audience and watched Rania perform on stage. The producer commented, “My judgment was right. It was extremely moving to see my special team stand shoulder-to-shoulder with other famous K-Pop stars.”
After seeing TVXQ and Big Bang perform, he gave a standing ovation with the rest of the crowd and even blew whistles of acknowledgement towards the stage.
Riley stated, “I’ve only ever heard of K-Pop through the testimonies of others, so it was moving to be able to see it directly like this. I can now see why K-Pop is so powerful and I know for sure that this phenomenon will soon reach North and South America, Europe, and the rest of the world. The performance of K-Pop is one of the best in the world.”
Teddy Riley later met up with TVXQ, Big Bang, and Yangpa backstage in their respective waiting rooms. While shaking hands with TVXQ, he exclaimed, “I can see why you’re regarded as the best team. You can feel the energy of your style and performance by just watching it.”
Turning to Big Bang, he praised, “They’re an amazing group that can transcend the Asian market into the global pop market.”

Yangpa, who he previously saw through YouTube music videos, stated, “She’s so small and cute, so I was extremely surprised to see such vocal power coming from her.”
Teddy Riley currently has plans of joining Rania on stage on music programs, and will later be opening his own press conference. Stay tuned for more updates!

Dream Concert 2011 Official News

Every year, one can expect different concerts around the whole Korea which includes their artists’ concerts as well as the charity events and even more other concerts. One from the very expected concert around a year is the Dream Concert. Recently, very good news was unveiled and it is the official news regarding the most awaited Dream Concert 2011. On the 25th of April, the Korea Entertainment Producer’s Association or KEPA had officially announced by means of a press release that the concert will be going to held on the 28th of May at the Seoul World Cup Stadium with an expected 20 of Korea’s finest top performers.
They had also mentioned that TVXQ, 2PM, IU and 4minute are only some of the current line-up and the others will be expected to announced later. Currently, these four groups are the only ones that are still confirmed to participate by KEPA, this official news that was listed had given an end to the false list of the performers that was being posted online and in various sites.
On this year, the “I Love You Korea 2011 Dream Concert” will be going to celebrate their 17th anniversary. Because of this, a copyrights protection campaign was then planned to be launched. You can check more information about the event that will be revealed on upcoming days through their official website and on @dreamconcertkr.
Early last year, it was rumored that trio JYJ will be participating the event but with this official news, the rumored was then cleared up and it is also somewhat impossible because of their current lawsuit problem to their company. Aside from that, some of the rumored artists beforehand are SHINee, Super Junior, Girls’ Generation and other biggest artists of the Korean music industry.
On the other hand, many of the awaiting fans had expressed their feelings by stating, “oh. TVXQ, it’s been awhile since I last saw them on dream concert”, “good luck to those 20 performers”, “I can’t wait for the other artists that will be joining the event” and “we are very excited to watch their performance”

Super Junior’s Japanese Version of ‘Bonamana” To be Released in Japan

Yesterday, tokyohive had announced that the popular south Korean boy group Super Junior will be making their first appearance in a Japanese commercial and there is also the good news that they are going to release the Japanese version of their Korean hit song ‘bonamana’ in June. The said commercial was said to be for the well known convenience store chain called “Circle K Sunkus” that is said to be operating a total of 6,257 stores throughout the Japan. The members of the group will be going promote the chain’s “South Korea Fair” that was announced to be hold in all of their branches from May 7thth. For that time, you can be able to have the various special products like onigiri that is filled of bulgogi and also other Korean dishes. The commercial of the group will go to start to air on the 17th. to June 13
The group was also revealed to have the theme song for the commercial and it was entitled as “Bijin” which is Japanese version of their Korean hit song “Bonamana”. The song will also serve as their Japanese single that will be going to available in digital from 18th of May. The CD will be going to release as follows on June 8th.
It is also said that the recording on the Japanese lyrics back in the month of March was not a much problem for the members and the commercial was actually filmed in February was almost done with just one take marking the great characteristics of the group.
Super Junior had also commented, “We hope that you will get to know as a bit more through our appearance in the commercial and our song ‘Bijin (BONAMANA)’.” Aside from that, they had also announced that the group will be going to participate in the “The 4th K-Pop Super Live” concert in Chiba that will be going to done in 15th of May.
On the other hand, member Kim Heechul had share some hints for their upcoming 5th album which eventually boosts up much curiosity to their fans and many Korean netizens.

Ciri-ciri Lelaki yang tidak boleh dijadikan Suami/Teman Lelaki

Kali ni, saya nak tulis pasal ciri-ciri lelaki yang tak best saja untuk anda golongan wanita pilih dan jadikan sebagai teman hidup. Sesekali kena tukar gender untuk dijadikan bahan kutukan. muahahaha.
Selalu sangat saya dengar orang cakap tentang ciri-ciri buruk wanita. Konon yang kuat membebel, kuat bershopping, tak tahu masak, pemalas, materialistik and banyak lagi woo.
So, rasanya kali ni..saya dalam mood nak bikin lelaki panas pulak. kehkehkeh. Boleh naa?? :Psaya bukan nak memburukkan lelaki tetapi ini adalah untuk membuat lelaki-lelaki di luar sane boleh dipakai...bukan untuk dibuang...Kalau nak senaraikan semua, im sure banyak ni nak wat kutukan baja hitam. muahahaha.Tapi, tak apalah. Saya kutuk 4  point aja kali ni. Maybe, kalau ada yang nak tambah. Silakan. No problem. hehehehe
Ciri-ciri lelaki hawau:-


1- Kaki perempuan
Pergh. Saya pantang gila kalau ada geng lelaki yang perangai dia kumpul list awek. Kalau hari ni nama awek dia Ayam, selang 4 hari dah tukar nama jadi Ayamas pulak. Even, nama nak sama tapi Ayam dan Ayamas bukanlah orang yang sama.
Bila orang tanya, mana Ayam? Dia akan jawab dengan slumber “Ayam tu tak boleh pakai. Servis tak bagus.”
Oh, dasar lelaki. Ingat perempuan ni hidup untuk melayan nafsu kuda kamu aje naa???

2- Kaki kelentong
Hahahahaha. Kalau hal yang ini, jangan terkejut mak nenek naa. Ada aja teman wanita yang tak perasan pun perangai boyfie/suami dia camni. Ada yang dah kawan sampai bertahun-tahun pun tak tahu woo.
For me, kaum lelaki adalah kaum yang paling teror bab kelentong. Kalau perempuan ni, kelentot dia terhad sikit.Tetapi, kalau lelaki ni…kelentong dia pelik sikit. Kalau bukan lelaki ni bukan jenis hawau sekalipun, dia tetap kelentong jugak tapi limited edition sikitlah.hahahaha. Cuma, kalau dah nak pi jumpa kawan nak tengok bola pun kelentong cakap nak pi surau ada kenduri tahlil..apa kes kan????? Oh, siapa yang terkena itu????????? hahahahaha

3- Kaki cemburu buta
Cemburu dengan cemburu buta lain woo. Kalau cemburu saja, is normal for me. Kan? Kalau cemburu buta ni makan hati woo. Saya, so far tak pernah pulak ada girl fren yang cemburu buta. If tak, sure meroyan siut. hahahaha.
Tapi, my friend selalu sangat kenal dengan lelaki yang cemburu buta ni. Sumpah, sadis woo. Biasanya, lelaki yang kuat cemburu buta ni…ada extra perangai tau. Pemarah!! agree or not???

4- Kaki pow duit awek
Ini contoh lelaki yang tak boleh pakai langsung. Bak kata sepupu saya pun, membazir kalau bela lelaki macam ni. Sah-sah tak boleh jadi suami woo. belum kahwin pun, spender nak suruh awek yang belanja. Apa kejadah kan? Kalau pi kedai makan, jangan harap dia nak keluarkan duit. Tapi, ada jugak perempuan bangang!!!!!!! Sayang and cintun konon. Podachi. Baik elakkan lah wei dengan lelaki macam ni. Haiya.
Oklah. Tak nak tulis lagi. ak pon laki juga tapi tak satu pon ciri-ciri kat atas tu kat aku so...lelaki di luar sane ubah a..atitude tu ok....

Tuesday, 26 April 2011

Cara Memikat Wanita

Memang tidak ada yang mengetahui apa isi hati setiap orang. Apalagi isi hati kaum perempuan terkadang sulit untuk ditebak oleh pasangannya. Untuk mengetahui lebih dalam lagi tentang isi hati kaum perempuan, simak beberapa hal dibawah ini.
Saat seorang perempuan mengatakan bahwa dia sedang bersedih tapi tidak meneteskan airmata maka menandakan dia sedang menangis dalam hatinya. Apabila dia tidak menghiraukan anda setelah anda menyakiti hatinya, sebaiknya berilah dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum anda mengucapkan kata maaf.
Perempuan sulit untuk mencari sesuatu yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (karena itu banyak perempuan yang patah hati bila hubungannya putus di tengah jalan). Jika seorang perempuan jatuh cinta dengan seorang lelaki, maka lelaki itu akan sentiasa ada di pikirannya walaupun saat dia sedang dengan lelaki lain.
Bila lelaki yang dia cintai merenung tajam ke dalam matanya, maka dia akan cair seperti coklat. Perempuan memang menyukai pujian tetapi selalu tidak tahu cara menerima pujian. Jika anda tidak suka dengan perempuan yang menyukai anda setengah mati, sebaiknya tolak cintanya dengan lembut, jangan kasar karena ada satu semangat dalam diri perempuan yang anda tidak akan tahu jika dia telah membuat keputusan dan dia akan melakukan apa saja.
Jika seorang perempuan sedang menjauhkan diri dari anda setelah anda tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Jika anda masih ingin menganggap dia seorang teman, cobalah tegur dia perlahan-lahan. Perempuan suka meluapkan apa yang mereka rasa. Musik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluapkan isi hati mereka.
Jangan sesekali beritahu kepada perempuan tentang apa yang membuat mereka langsung merasa tidak berguna. Bersikap terlalu serius bisa mematikan mood perempuan. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya sedang diam memberikan respon positif, seperti menghubunginya melalui telepon, maka perempuan akan akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat. Tetapi sebenarnya dia akan berteriak senang dan tak sampai sepuluh menit, semua teman-temanny dia akan tahu berita tersebut.
Sebuah senyuman memberi seribu arti bagi perempuan. Jadi jangan senyum sembarangan kepada setiap perempuan. Apabila anda menyukai seorang perempuan maka mulailah dengan persahabatan. Lalu biarkan dia mengenal anda lebih dalam lagi. Tapi jika seorang perempuan memberi seribu satu alasan setiap kali anda mengajak keluar, tinggalkan dia karena dia memang tak berminat pada anda.
Tetapi jika dalam waktu yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu, teruskan usahamu untuk memikatnya. Jangan sesekali menebak apa yang dirasakannya, tapi tanyakan padanya. Setelah seorang perempuan jatuh cinta, maka dia akan sering bertanya-tanya mengapa aku tidak bertemu lelaki ini lebih awal.
Jika anda masih mencari cara yang paling romantis untuk memikat hati seorang gadis, cobalah baca buku-buku cinta. Bila setiap kali melihat foto bersama, yang pertama dicari oleh perempuan adalah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, lalu barulah dirinya sendiri. Mantan pacarnya akan selalu ada di pikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa di hatinya.
Satu ucapan 'Hi' saja sudah cukup menceriakan harinya. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui. Perempuan paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata untuk menggaet kawan mereka yang paling cantik. Cinta berarti kesetiaan, jujur dan kebahagiaan tanpa syarat. Semua perempuan menginginkan seorang lelaki yang dicintainya dengan sepenuh hati.
Senjata perempuan adalah airmata. Perempuan suka jika sesekali orang yang disayanginya memberi surprise untuknya seperti hadiah,bunga atau sekadar kata-kata romantis. Mereka akan terharu dan merasakan bahwa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tidak akan ragu-ragu terhadap anda. Perempuan mudah jatuh hati pada lelaki yang perhatian padanya dan baik terhadapnya.
Jadi kalau anda ingin memikat hati seorang perempuan maka pintar-pintarlah bersikap. Karena perempuan ingin dicintai dan disayangi sepenuh jiwa dan tulus. Semoga berhasil.

Demam K-Pop Menyerang Malaysia..!!!!

GELOMBANG kegilaan remaja Malaysia terhadap pelakon dan penyanyi Korea semakin memuncak sehingga mencetuskan fenomena khususnya di kalangan remaja perempuan.
Fenomena Korea bermula beberapa tahun lalu dengan pengaruh besar drama Korea, Winter Sonata yang mengisahkan pengorbanan dan cinta sejati lakonan hebat Kang Joon-sang (Bae Yong Joon) dan Jung Yu-jin (Choi Ji Woo).
Drama itu membuatkan ramai suri rumah dan wanita khususnya, sanggup meninggalkan tugas lain semata-mata untuk duduk di depan televisyen untuk menontonnya.
Bukan setakat menonton, malah menjiwai dan menangis meratapi nasib watak dalam drama tersebut.
Selepas itu pula, tercetus kegilaan anak-anak muda kepada lagu-lagu pop Korea atau disebut K-Pop.
Daripada ‘kewajipan’ menyaksikan konsert dan membeli cakera padat (CD), cakera video digital (DVD), baju atau cendera mata sehinggalah menghafal lirik lagu-lagu popular mereka.
Tidak cukup dengan itu, bagi yang memiliki telefon bimbit, wang belanja sekolah habis atau sebahagian gaji bulanan digunakan untuk menambah nilai kad prabayar. Ia semata-mata bagi membolehkan mereka memuat turun nada dering atau wallpaper dan gambar-gambar artis Korea.
Menerusi laman web sosial seperti Facebook dan Twitter, mereka mewujudkan kumpulan atau rangkaian peminat artis Korea dan K-Pop.
Ruang status mereka dalam Facebook misalnya, dipenuhi gambar-gambar artis Korea selain lagu-lagu popular K-Pop yang dikongsikan daripada web Youtube.
Selain peminat K-Pop di Malaysia menyerbu kedai-kedai muzik, mereka juga mencari CD dan DVD secara online.
Begitulah kuatnya penangan artis-artis Korea ini. Kenapa mereka sanggup berhabis wang semata-mata untuk tanda sanjungan kepada artis Korea?



komen..komen ok...

Monday, 25 April 2011

Persepsi “Boring” Pada Aku

TMP selalu borak-borak dengan member dan ada dari mereka yang selalu mengeluh kesah mengenai "boring". Pada TMP, boring tu tak pernah wujud pada diri. Boring atau kata lainnya, tak tahu apa nak buat. So ramai antara kita akan mengisi keboringan dengan tidur dan tidur. Nyata sekali tidur berlebihan, adalah membuang masa. TMP kalau memang tak rasa penat, akan cuba untuk tidur 3 ke 4 jam je sehari dan selebihnya, isikan masa "boring" tersebut dengan something yang berguna. Duduk depan komputer surf internet!

Dalam internet, bagi TMP tak pernah terfikir ada definisi boring tersebut. Kalau korang rasa boring dengan internet, fikirkan balik apa yang korang isikan dengan internet? Sejauh mana internet memberikan korang sesuatu? Kalau dengan internet korang boleh buat something untuk at least bayar bil internet korang bulan-bulan tanpa perlu keluarkan duit gaji, korang mesti takkan pernah kenal definisi boring dengan internet.
Boring pada TMP ada satu jenis je iaitu boring atau bosan dengan perkara yang sama kita lakukan hari-hari iaitu kerja yang memberi kita sesuap nasi. Kerja yang perlu dibuat dengan ikhlas sebenarnya sebab itulah rezeki yang Allah pilih untuk beri pada kita. So dalam erti-kata lain, soal kerja pun penting. Kalau kita buat kerja yang kita memang minat dan mahukan memang senang. Tapi kalau korang ditakdirkan untuk buat sesuatu yang korang tak suka tapi terpaksa buat sebab nak cari duit, maka ikhlas-ikhlaskan'lah diri untuknya. Selagi korang belum ada pilihan lain. Hidup ni tak lama jadi lakukanlah perkara yang korang suka untuk lakukan as long bukan syok sendiri dan tak memberi hasil.

TMP bersyukur juga kerana tercipta dengan tahap nilai keboringan yang jarang-jarang wujud. Terdidik dari kecil untuk tidak terlalu bergaul sebab bila korang tak bergaul, korang akan rasa boring. Tidak bergaul bukan bermakna kera sumbang since simpulan bahasa tu pun dah tak releven dengan dunia ICT sekarang ni. Yes, TMP lagi ramai kawan internet/maya dari kawan realiti dan TMP gembira untuk itu. Untuk apa mempunyai ramai kawan dan teman, jika sukar untuk bersama susah dan senang dan lebih teruk lagi, jika rakan-rakan sekadar mengisi masa terluang bercakap-cakap kosong soal awek sana awek sini. Fikir balik, sampai bila untuk hidup dalam masa yang tidak bermanfaat. Orang yang menghabiskan 3/4 masanya dengan internet dan pandai memanipulasikan apa yang dinamakan internet itu, orang tersebut lebih luas pandangannya pada dunia.

Separuh orang akan cari member-member ajak borak untuk hilang boring. Separuh orang lagi akan ke sana ke sini menghilangkan keboringan. Tapi fikir balik sejauh mana benda tu akan menghilangkan boring korang? Mungkin akan hilang sekejap tapi esok lusa, datang balik boring tu. So takkan ke mana kan? Jadi fikirlah apa cara nak hilangkan boring yang memberi manfaat pada korang. Hangout dengan teman sekadar menjaga hubungan persahabatan dan bukanlah sebab ingin hilangkan boring. Kalau sebab nak hilangkan boring dan keluar dengan kawan, apakah definisi seorang teman dan sahabat tu bagi kita sekadar untuk hilangkan boring? Tidak bukan?

Jadi ape pula persepsi boring pada korang?KOMEN DERR....

"Saya begitu Fanatik K-Pop"

Agak lama jugak la aku tak menulis kat blog yg serba sederhana ni. Tiba-tiba terasa terpanggil plak nak menaip. Jari-jemari ini sudah lama tak wat senaman.Sebelum aku nak mula berhujah. Ada sesiapa disini yang sudah baca surat khabar semalam, atau nak diringkaskan lagi Akhbar Berita Harian yang bertarikh 24 April 2011,Muka surat 10 & 11, tajuk "Awasi Remaja Gila K-Pop". Menarik ni. Sure ramai dah baca. So apa pendapat anda?

Sebagai peminat K-pop yang dah masuk 9 tahun ni(lama gak kan). Sebenarnya aku dah cuba tak nak minat sangat. Tapi apa boleh buat, minat pada sesuatu mana boleh paksakan. Drama pertama yg aku tengok Winter Sonata.Ya! memang Winter Sonata pencetusnya.Tidak disangka pula dari drama terus ke lagu- lagu korea, variety show etc. Ok,kita kembali kpd topik asal~~Setelah dibaca keratan akhbar itu banyak kali. Aku masih tertanya-tanya. Kenapa perlu K-pop?Oh!terlupa , sekarang ini telah menjadi trend orang meminati K-Pop. Kiranya tak mahu terlepas peluang untuk melariskan akhbar.

Obses?Kalau dah nama obses mmg negatif tue akan jd banyak. Aku nak ulas skit apa yang penulis ni tulis. Sebab aku pun ada pendapat aku sendiri. Memandangkan aku ni dikategorikan sebagai obses @ fanatik k-pop, aku nasihatkan kepada yang bukan obses sila jangan teruskan pembacaan anda jika tidak sanggup untuk membacanya. Kalau nak baca...dipersilakan.


Pesanan ringkas:
Isi kandungan dibawah ini hanya pendapat yang aku rasa layak untuk ditulis.




"Perkembangan industri hiburan Asia Timur khususnya dari Korea Selatan atau dirujuk sebagai K-Pop boleh menjejaskan pertumbuhan industri kreatif dan hiburan negara"


Dah terjejas pun.So artis negara perlu la buat sesuatu supaya tak terjejas. Jangan bunyi ja lebih, tapi habuk pun tak dak. seriusly, aku lebih suka lagu-lagu zaman 90an lagi. Ikutkan, dah banyak kali dah aku bagi peluang, tapi masih ditempat yang sama. Kontroversi memang la sebahagian dari kehidupan sebagai seorang artis. Tapi aku dah bosan la dengan kontroversi yang sama. Contoh seperti "Z kahwin dgn Datuk Q","Dadah","Cerai","Kami hanya kawan" etc.usih....ak dah lemas~~.Cukup~.

Dari segi drama dan filem ,hmmmm...beberapa kerat saja yg aku mampu tonton.Itu pun dah tahap aku rasa dah tak mahu tonton. Nak tau tak apa kelainan drama/filem korea dan filem/drama kita?Jauh sangat kalau nak dihuraikan. Banyak sangat perbezaannya. Yang aku tau, aku tidak suka drama yang mempunyai lagu tema yang sama. Contohnya, aku penah tengok sebuah drama yang mempunyai lagu tema yang sama dengan drama yang lain.Sehingga menimbulkan kekeliruan aku dan BOSAN. Aku ni bukanlah pandai sgt bab2 seni ni.Buat sekadar melepaskan batuk ditangga.Komen lebih-lebih kang tak pasal2 aku kena saman. Orang kita ni tak leh trima kritikan.Mereka lebih suka jadi seperti "Katak dalam gelas kaca".



"Elak kes bunuh diri akibat obses muzik korea"


Setakat ni aku masih belum mendengar pasal rakyat malaysia bunuh diri sebab muzik korea. Yang ada pun yang bunuh diri sebab putus cinta.Mungkin amaran kut kepada yang obses pada artis korea.Aku(seorg yg obses) rasa aku masih waras lagi.Sebab masih boleh bezakan baik dan buruk. Kepada ibu bapa or rakan2 yang lain. Awasi la anak-anak anda or rakan2 anda kalau da artis fav mereka mati sbb bunuh diri.Pasni kena pasang CCTV.(camtue kot kaedahnya). Ramai dah artis korea yang bunuh diri sebb stress. Isu Park Yong Ha dah lama kut. Ada lagi yg baru.Oh lupa plak Park Yong Ha ni femes kat winter sonata.(yang ni jerla yg leh wat modal crita pun)



"Pengaruh hiburan korea boleh menjadi punca keganasan "


Uish ...dirogol oleh kwn bapanya setelah diumpan utk menonton filem terbaru korea. Kalau dia kena umpan ngan filem omputih cmna plak?Disebabkan itu sahaja telah dilabelkan sebagai keganasan. Agak tak masuk akal gak dengan statment ini. Apa yang ingin dihighlightkan?Boleh x huraikan panjang sikit. Banyak lagi benda yang boleh tercetusnya keganasan.
Kalau nak dikatakan jalan cerita drama korea ni ada unsur keganasan.Aku rasa ada lg yg lagi teruk.

"Pergaulan bebas serta cara pemakaian kurang sopan"

hahahahahahaha.....pergaulan bebas?owh..sbb tengok konsert ramai2..tapi aritue time ak tengok showcase JYJ. Aku rasa kiri,kanan,depan dan belakang aku semuanya perempuan. Kalau ada pun aku rasa tak sempat kut nak ramas2, kalau dah terpesona ngan tarian yg menarik dan lagu2 yg sedap untuk didengar. Tengok contdown new year pun dah ramai kena tangkap basah. Tak pun pergi jer kat taman2 or mall lagi banyak pergaulan bebas yg free utk ditontonkan.
Pemakaian kurang sopan...hmmm..x yah la teropong jauh sgt,tengok artis kita cukup.

"Peminat sanggup berhabis duit"

Apa yang kita cari,tentulah yang berkualiti.Kalau dicampur tolak bahagi dan darab.Memang banyak dah aku laburkan.Setakat ni aku masih tak rasa nyesal pun. Sebabnya, aku laburkan pada benda yang berkualiti dan aku puas hati dengan barang yang aku beli tue. Aku anggap ni seperti hobi.Sesetengah orang hobinya kumpul setem,kumpul novel,kumpul spek mata dan kumpul apa2 jerla. Hobi 9 tahun ak ni memang tidak akan berubah. Selagi ada duit, cerita dan lagu pun best, selagi tue aku akan beli. Seronok tengok cover album yang corak yg pelbagai. Buat apa nak bazirkan sesuatu yang aku tak minat. Selagi aku tak meminta duit dari orang lain, selagi itu aku ada hak nak beli apa pun.



Kesimpulanya, buatlah brp page pun statment . Patutnya buat dari dulu lagi time winter sonata ditayangkan(ada kesilapan, winter sonata ditygkan bukan 2003, tapi 2002). Dan tak perlu fokuskan pada K-Pop sahaja.Sebab dah trend skung adalah K-Pop, terpaksa la buat statment cmtue kan. Dah agak dah. Nanti kalu da trend lain plak, buat la lagi.


Lagu korea tak dak pun yang unsur carut2. Drama dan filem pun byk nilai pengajaran, tak boring, artis-artis yang berbakat.Apa lagi, banyak2 puji kang..tergugat plak sesetengah pihak. Yang elok2 aku amik, yang tak elok aku tolak ke tepi. Sekian~




Cara Bercinta Ikut Bulan Kelahiran

Kali ini saya ingin berkongsi ilmu mengenai 'Cara Bercinta Anda Mengikut Bulan Kelahiran'. Semoga entry untuk personality kali ini dapat menambahkan ilmu pengetahuan kita dalam mengenali diri sendiri.

Januari

  • Mudah jatuh cinta terhadap individu yang mempunyai daya tarikan
  • Mudah melupakan perasaan cinta terhadap orang yang dicintai sekiranya dikhianati
  • Sukar setia pada yang satu.
  • Pandai mengambil hati pasangannya tapi mudah melukai pasangannya
  • Selalu berdiam diri ketika bertemu dengan pasangannya.
  • Bersikap romantik tapi tidak pandai memperlihatkannya.
  • Sikap cemburu yang tinggi terhadap pasangannya tapi tidak kisah sekirannya pasangannya cemburu terhadapnya.
  • Bakal jadi seorang bapa atau ibu yang penyayang.
  • Pasangan ideal untuk individu yang lahir dalam bulan Januari selalunya dilahirkan dalam bulan 3, 6,8,11.
Febuari

  • Sukar untuk jatuh cinta tapi mudah untuk mengkhianati pasangan.
  • Amat hormat kepada pasangan.
  • Amat suka memikat pasangan.
  • Jujur dan berterus terang dalam perhubungan.
  • Sentiasa nekad untuk bersama dengan pasangannya
  • Sangat romantik pada dalaman dan bukan pada luaran(hanya pasangannya yang tahu)
  • Patuh kepada pasangannya dan selalu menjaga hati pasangan.
  • Kurang beremosi terhadap pasangannya.
  • Amat menjaga penampilan diri dan pasangannya.
  • Pasangan ideal: Lahir bulan 5,9,10,12.
Mac

  • Mudah menawan hati pasangannya.
  • Sentiasa ingin didampingi oleh pasangannya.
  • Sangat pemalu dalam meluahkan isi hati
  • Sangat baik dalam menjaga perhubungan
  • Amat sukar melupakan pasangan yang dicintai.
  • Persaan cemburu yang minima.
  • Sangat manja dan sering ingin dimanjai pasangannya.
  • Mudah memilih pasangan tanpa berfikir dengan waras.
  • Sentiasa mengharapkan keistimewaan dari pasangan.
  • Suka menuduh melulu tanpa usul periksa.
  • Berprasangka terhadap pasangan.
  • Pasangam Ideal: Lahir dalam bulan 1,5,10,12.

April

  • Individu yang amat sukar untuk jatuh cinta dan amat memilih pasangan.
  • Selalu memendam perasaan terhadap individu yang dicintai.
  • Sukar dan malu dalam meluahkan isi hati.
  • Sentiasa ingin diberi perhatian.
  • Amat cemburu dalam perhubungan.
  • Kesetiaan teguh terhadap pasangannya.
  • Emosi cepat terusik dan mudah terluka.
  • Sentiasa menjaga hati pasangan dan pandai memujuk.
  • Romantik dan terlalu romantik
  • Sukar melupakan pasangan walaupun dilukai.
  • Sukar berlaku curang dan amat menyayangi pasangan.
  • Kebanyakan orang yang lahir dalam bulan ini boleh dianggap ‘hamba cinta’ seperti Laila, Juliet, Siti Zulaikha.
  • Pasangan Ideal: Lahir dalam bulan 4, 7,11,2.

Mei

  • Amat mudah jatuh cinta.
  • Baik dan jujur dalam perhubungan.
  • Pandai menarik hati pasangan.
  • Perasaan cinta yang mendalam.
  • Mudah untuk dipujuk.
  • Kurang suka untuk sentiasa bersama.
  • Mudah menerima cinta seseorang.
  • Pilihan yang tepat dalam berpasangan.
  • Nekad untuk menjaga hubungan yang baik.
  • Pandai mengatur hidup pasangan (bukan Queen Control atau King Control)
  • Suka mengangankan sesuatu yang indah bersama pasangan.
  • Sentiasa dahagakan kasih sayang dari pasangan tapi tak pandai memperlihatkan.
  • Ambil berat dalam menjaga hubungan.
  • Pasangan Ideal: Lahir dalam bulan 6, 9, 10, 11.
Jun

  • Amat pandai menjaga hati pasangan sekiranya dia perempuan.
  • Sukar melukai dan memahami hati pasangan.
  • Mudah jatuh hati tapi terlalu memilih.
  • Cerewet dalam hubungan.
  • Selalu beremosi.
  • Mudah merajuk dan mudah di pujuk.
  • Cepat rasa bosan dalam percintaan.
  • Kurang yakin dalam perhubungan.
  • Selalu melindungi pasangan dari kritikan atau umpatan orang.
  • Elok untuk menjadi Ibu yang baik.
  • Dahagakan pujian dari pasangan.
  • Pasangan Ideal: Lahir bulan 1,3,5,8.
Julai

  • Amat suka didampingi pasangan.
  • Sukar dimengerti oleh pasangan.
  • Sentiasa menjaga maruah diri, pasangan dan perhubungan.
  • Amat mudah dipujuk dan berterus terang.
  • Amat menghargai kesetiaan pasangan.
  • Mengambil berat dan mengasihi pasangan
  • Berkebolehan untuk meluahkan isi hati terhadap individu yang dicintai,
  • Mudah terluka dan lambat untuk pulih.
  • Suka merajuk dan dipujuk.
  • Setia terhadap pasangan.
  • Suka mendengar dan tidak suka membantah.
  • Cemburu terhadap pasangan.
  • Suka menilai dan menjaga perhubungan.
  • Pasangan Ideal: Lahir bulan 4, 6, 7.
Ogos

  • Tidak serius dalam perhubungan
  • Mengambil mudah dalam perhubungan
  • Kesetiaan di ragui.
  • Pandai memujuk pasangan
  • Suka memimpin pasangan.
  • Romantik, Pengasih dan Penyayang.
  • Kelam kabut dalam perhubungan.
  • Sering bertukar pasangan
  • Sukar mencari pilihan yang tepat
  • Sangat sensitif dan tahap cemburu yang minima.
  • Mudah meluahkan kat cinta pada sesiapa yang berkenan.
  • Pasangan Ideal: Lahir bulan 1, 6, 10, 12

September

  • Bersopan dalam hubungan
  • bertolak ansur terhadap pasangan
  • Suka mengkritik pasangan
  • Sangat prihatin terhadap pasangan
  • Sangat sensitif dan emosi
  • Pandai memahami pasangan
  • Kurang menunjukkan perasaannya terhadap pasangan
  • Amat memilih pasangan
  • Sukar melupakan sekiranya hati terluka.
  • Mudah simpati dengan perasaam dan masalah pasangan.
  • Pasangan Ideal: Lahir dalam bulan 3, 6,8,11
Oktober

  • Amat suka berkomunikasi dengan pasangan.
  • Suka disayangi dan menyayangi pasangan.
  • Sopan terhadap pasangan.
  • Jujur dan jarang berpura-pura dengan pasangan.
  • Mudah terluka hati sekiranya pasanangan ada melakukan kesalahan terhadapnya.
  • Sukar menerima pandangan pasangan.
  • Emosi yang mudah terusik.
  • Pengasih, Penyayang terhadap pasangan.
  • Cemburu dan terlalu cemburu.
  • Romantik
  • Memahami pasangan.
  • Pasangan Ideal: Individu ini ramai pasangan yang sesuai dengannya 1,2,4,5,8,9,10,12.

November

  • Banyak helah dalam menghadapi pasangan.
  • Cermat dan teliti dalam menjaga perhubungan.
  • Amat berahsia dengan pasangan dan sesiapa.
  • Degil dan engkar dengan pasangan.
  • Tidak suka dikongkong oleh pasangan.
  • Mudah ambil berat terhadap pasangan.
  • Tidak menghargai perhubungan.
  • Sambil lewa dalam perhubungan.
  • Emosi yang mendalam dan tidak romantik langsung.
  • Perangai tidak dapat diramal terhadap pasangan.
  • Kurang menhargai pasangan dan hal-hal percintaan.
  • Kurang bersama dengan pasangan.
  • Pasangan Ideal: 4, 7
Disember
  • Pemurah terhadap perhubungan
  • Mudah jatuh cinta dalam masa yang sama.
  • Tergesa-gesa dalam perhubungan
  • Suka didampingi oleh pasangan.
  • Benci dikongkong.
  • Berbakat untuk kahwin lebih dari satu (utk lelaki)
  • Suka mempengaruhi pasangan
  • Curang dalam percintaan.
  • Kurang berkerjasama dengan pasangan.
  • Selalu cuba untuk mencari pasangan yang baru
  • Mudah menipu dan tidak jujur terhadap pasangan.
  • Pasangan Ideal: Lahir bulan 3, 9, 11, 12

SEBAB LELAKI MENYAMPAH DENGAN WANITA

Aku lelaki. Dan sebagai lelaki, sungguh kadang-kadang rasa sangat annoy dengan sesetengah jenis wanita. Maaf, bukan nak berlagak baik, sebab aku bukan baik pun. Aku menulis berdasarkan pengalaman peribadi dan pemerhatian disekeliling. Itu saja. Rasa nak kongsi, aku kongsilah. Macam jugak entri lepas, aku bahagikan alasan-alasan sebab tajuk entri di atas kepada dua: sebab logik dan sebab tak logik.

SEBAB LOGIK

Mengada
Lelaki sangat tak suka dengan perempuan yang mengada-ngada melebih. Itu tak boleh, ini tak boleh. Merengek sana, merengek sini. Ok fine kalau pakwe beliau boleh tahan dan fine jugak kalau muka beliau cun tahap Nora Danish. Mengada tak sama dengan manja ya. Mengada lebih kepada sesuatu yang dibuat-buat. Manja pulak lebih kepada perangai semulajadi.

Mulut Puaka
Sungguh aku sebagai lelaki sangat annoy dengan perempuan yang mulut puaka tak ingat. Aku rasa lelaki lain pun macam tue jugak. Mulut puaka ni bukannya busuk bau mulut. Tapi mengumpat tak ingat. Mengumpat 24 jam. Mengumpat normal la kalau sikit-sikit. Biasa benda tue. Kalau lebih-lebih sampai dalam mimpi pun mengumpat, tak tau la nak kata apa.

Mulut puaka jugak adalah jenis perempuan yang mulut lancang tak ingat. Main lepas je cakap. Pedihnya tak ingat. Perli siap dengan jeling mata. Pergh, sangat makan dalam dan tak boleh blah.

Dengki
Dengki yang negatif. Dengki sebab pakwe member hensem, then usaha untuk rampas. Dengki sebab member dapat result ok dalam exam, then bakar nota member (hahah.. ada ke?). Dengki sebab member disukai ramai, then usaha untuk burukkan member kat belakang. Sangat annoy! Tambah-tambah kalau kantoi.

Malas
No komen.

Asyik Cerita Pasal Pakwe
Ni pun kadang-kadang aku pun selalu jugak terlepas. Manusia jugak kan. Tapi tidak sekarang sebab single. Haha..

Aku ada member macam ni sorang dulu. Gila rimas. Kalau borak je mesti cerita pasal pakwe beliau. Aku yang baik hati ni layan angguk je walaupun terpaksa berlakon suka dengar (selit-selit jugak cerita pasal aku. haha).

Kuat Maki
Salah sikit maki. Tak kena sikit maki. Kira perkataan-perkataan buruk tue jadik kebiasaan. Lelaki yang banyak cakap maki-maki pun sangat annoy (aku pun kadang-kadang banyak jugak termaki hamun.. Manusia kan?), inikan pulak wanita ayu bertudung penuh dengan tatasusila.

Tapi yang peliknya, aku tak rasa heran plak kalau sesetengah bloggerz perempuan yang kuat maki-maki. Entah. Complicated.

Bajet Best
Beliaulah yang paling xun, dialah yang paling menawan. Beliaulah yang paling vogue. Tak ada orang lain boleh lebih dari beliau. Sangat menyampah gila-gila.

Gedik
Ini satu lagi. Hadoooiiii!

SEBAB TAK LOGIK

Tak Cantik
Paras rupa bukan ukuran untuk menyampah kat seseorang.

Kuat Nangis
Lelaki tak menyampah kat seorang perempuan yang kuat nangis. Lemah lagi adalah. itu senjata. Anda wanita kena ingat.

Kuat MakanBold
Apa punya reason kod ni da?

Kuat Berak
Mana ada!!!! hahaha

Kuat Kentut
Tanya Doyah. Hahaha.. Tau sapa Doyah?

Kurang Pandai
Kurang pandai ni aku lebih fokus kepada istilah blur-blur. Comey apa!

Kuat Shopping
Ada lelaki yang menyampah. Ada yang tak. Depend. Kalau aku, tak suka ikot! Even mak aku or kaklong or kakngah aku ajak shopping pun aku malas.

Selekeh
Tak menyampah. Tapi tak berapa best. Sebab laki suka usha sesuatu yang best. Haha.. Kenyataan. Tapi kelakar jugak kalau sekali sekala tengok perempuan mata sembab, muka laju, baju tak iron, sebab bangun lambat dan tak sempat.

CUKUP CERITER!

Nota SEBELUM DIBAKO:

Pandangan peribadi aku saja. Sila terima dengan hati terbuka. Maaf andai ada terkasar bahasa.

Apa yang korang semua menyampah dengan perempuan? Tak kisah la apa saja. Kongsi di komen!

Sama-sama cuba baiki diri yang tak sempurna..

Cara Nak Kurus Tanpa Ubat Ubatan

Bagi mereka yang mengalami masalah berat badan, aku rasa artikel ni sangat berguna untuk kalian... Baca dan cuba amalkan... Good luck ye!

1. JANGAN BERLAPARMakanan memberi kita tenaga dan bila kita menggunakan tenaga kurang dari apa yang kita ambil, tubuh akan terkejut. Tubuh akan mula membakar 'muscle'(otot) untuk menggantikan makanan. Ini menyebabkan kadar metabolisma tubuh menjadi rendah. Bila anda tidak tahan berlapar, pada kebiasanya anda akan makan dengan lebih banyak. Pada masa ini, walaupun tahap pengambilan makanan anda telah kembali ke paras normal, tetapi metabolisma tubuh masih lagi rendah. Ini menyebabkan ia tidak membakar kalori pada tahap yang sama lagi


2. AMBIL SESUATU YANG PAHIT SEBELUM MAKANMinumlah kopi dan kumur beberapa saat sebelum makan. Cara ini menyebabkan tekak terasa pahit dan menghantar isyarat melalui otak bagi menggalakan rembesan enzim dan asid HCL. Kekurangan enzim dan asid HCL di dalam perut boleh menyebabkan ketidakcekapan penghadaman.


3. MINUM 8 GELAS AIR SEHARIAir mengurangkan selera makan anda secara semulajadi dan membantu badan memetabolisma simpanan lemak di dalam tubuh. Sebelum makan makanan yang berat-berat, cuba minum air, pasti anda tidak akan makan dengan banyak.


4. ELAKKAN MINUM MINUMAN YANG BERGASMinuman bergas biasanya mengandungi 7-8 sudu gula dan tidak baik untuk kesihatan tubuh.


5. KURANGKAN PENGAMBILAN GARAMPengambilan garam yang tinggi menggalakan penangkungan air. Mengurangkan pengambilan garam bermakna badan anda menangkung sedikit air. Ini bermakna anda kurang berat yang disebabkan air.


6. AMBIL SARAPAN PAGIAnda juga boleh menurunkan berat badan dengan pengambilan sarapan pagi. Menurut satu kajian, mereka yang tidak mengambil sarapan pagi lebih cenderung untuk gemuk berbanding dengan mereka yang mengambilnya.

Bagaimana ia terjadi? Sarapan pagi menstabilkan hormone dan paras gula di dalam darah. Kadar metabolsima juga meningkat untuk membakar kalori.


7. MAKANLAH DENGAN PERLAHAN-LAHANNikmatilah makanan dengan perlahan-lahan dan jangan gopoh. Kerana apabila kita makan secara perlahan-lahan, tubuh akan menghantar isyarat menunjukan kepuasan.


8. KUNYAH MAKANAN KEPADA CEBISAN LEBIH KECILKunyahlah makanan kepada cebisan lebih kecil sebelum menelan kerana dengan cara ini ia lebih mudah dihadam.


9. MAKAN SIKIT TAPI BANYAK KALI

Biar makan kerap dengan kuantiti yang sedikit daripada makan hanya sekali, dua tetapi dengan kuantiti yang banyak.


10. ELAK MAKANAN RINGAN
Jika anda terasa ingin makan snek atau makanan ringan, beruslah gigi anda atau kunyahlah gula-gula getah. Rasa mint atau berangin di mulut akan membantutkan selera anda.


11. Kurangkan pengambilan marjerin, butter dalam makanan anda. Kalau boleh, usah ada di dalam peti ais anda.


12. MAKAN DILUAR
Apabila makan di restoran atau gerai , pesanlah air limau nipis atau jus oren kerana minuman masam menggalakan pembakaran lemak. Mintalah minuman yang kurang gula.


13. Buah-buahan dan sayur-sayuran adalah sumber terbaik untuk vitamin, mineral dan serat dan kandungan lemak yang rendah.


14. TIMBANG
Jangan timbang berat badan anda setiap hari kerana anda tidak akan nampak perubahannya. Jika anda minum banyak, dan waktu itu anda timbang berat badan yang pastinya meningkat, mungkin anda akan berputus asa untuk berdiet


15. AMBIL MAKANAN YANG BEREMPAHSesetengah rempah seperti cili, biji sawi, didapati boleh membakar kalori. Penambahan lada hitam bukan sahaja meningkatkan penghadaman, ia juga meningkatkan pembakaran lemak.


16. PILIH MAKANAN YANG BERASASKAN BIJIRIN DAN KEKACANG.Bijirin penuh adalah sumber utama tenaga. Bijiran dan hasil bijirin banyak mengandungi karbohidrat kompleks, protein, vitamin, mineral dan sedikit lemak.


17. SIMPAN SATU DIARISimpan satu diari makanan boleh berpengaruh besar dalam proses penurunan berat badan. Rekodkan dalam sehari, berapa kali anda makan dan berapa banyak, tahap kelaparan yang memerlukan anda makan, dan perasaan anda ketika makan. Diari makanan boleh membuatkan anda peka kepada keinginan makan anda. Setelah beberapa lama membuat catatan, perhati dan kenal pasti di mana anda boleh membuat atau perbaiki tabiat pemakanan anda kepada yang lebih sihat. Diari ini juga boleh membuatkan anda lebih fokus dan lebih komited terhadap pelan diet anda. Mulakan diari makanan anda dan rajin-rajinlah membuat catatan.


18. TUMPUKAN PERHATIAN UNTUK SIHAT, BUKAN KURUS!Ramai orang lebih berjaya dalam penurunan berat badan dalam jangka masa panjang apabila mereka menukar motif mereka daripada untuk kurus kepada untuk kekal sihat dan segar. Tukarlah fikiran anda untuk memikirkan dan memilih makanan apa yang boleh menyihatkan tubuh badan.


19. MEMASAK MAKANAN
Cara memasak paling baik untuk mengurangi jumlah kalori dalam makanan adalah merebus memanggang atau mengukus. Khusus untuk sayuran, anda boleh menumisnya dengan sedikit minyak(misalnya satu sudu minyak masak). Hindari minyak atau lemak haiwan.


20. MEMILIH HIDANGAN
Ketika memilih piring makanan , ambilah piring yang rata dan bukan piring cekung. Ambil sayuran dahulu untuk memenuhi piring, kemudian baru nasi dan yang terakhir, lauk dagingnya. Jika ingin tambah, hanya sayuran yang boleh anda ambil. Jangan lupa, makanlah di meja makan dan jangan di sembarang tempat apa lagi sambil menonton tv. Sebab, makin menarik program tv, semakin banyak makanan ringan yang anda habiskan!


21. BERJALAN JALAN SELEPAS MAKAN
Selain memberi peluang makanan untuk turun , kebiasaan berjalan-jalan sesudah makan akan membantu menghabiskan sebahagian kalori dari makanan itu. Setiap 25 langkah anda berjalan satu kalori akan diguna. Lebih-lebih lagi anda menaiki tangga. Tentu saja semua ini harus dilakukan dengan santai kerana perut anda baru saja terisi.


22. BERBELANJA
Khusus bagi kaum wanita, yang juga perlu diperhatikan adalah tabiat berbelanja dan memasak. Seelok-eloknya, tidak berbelanja semasa perut kosong. Rancanglah perbelanjaan sesuai dengan keperluan. Jika ingin membeli makanan, kunjungilah dahulu gerai buah dan sayuran. Gerai makanan segera harus anda kunjungi paling akhir sekali jika memang benar-benar memerlukannya.


23. GERAKKAN PUNGGUNG
Untuk mengempiskan perut , gerakan punggung yang ringan tetapi lama akan lebih efektif. Latihan dapat dilakukan dengan alat seperti untuk permainan hula hoop. Gerakan ini mungkin boleh disamakan dengan gerakan penari gelek, dangdut atau hula-hula yang memiliki perut lebih kecil dan cantik.


24. PENGGUNAAN GULA
Kurangkan pengambilan gula kerana setiap satu sudu gula mengandungi 32 kilokalori.


25. Beberapa aktiviti fizikal yang mudah untuk langsing:-

- Jalan cepat. Gunalah kasut yang cukup selesa dipakai agar kaki tidak melecet dan sihat
- Gunakan tangga untuk naik ke tingkat atas. Jika terlalu tinggi, naik tangga untuk beberapa
tingkat, kemudian sambunglah denagan menaiki lif
- Renang adalah latihan menyeluruh. Berenang dengan laju dengan nafas yang dalam
- Bersenam atau peregangan, sangat baik bagi otot-otot dan sendi-sendi yang kaku. Melenturkan otot dapat melancarkan peredaran darah
- Tunggang basikal dan kayuh perlahan-lahan tetapi dalam tempoh yang lama. Ini dapat mencantik dan merampingkan peha.



PETUA UNTUK KURUS DAN LANGSINGBerat yang Berlebihan

Dibawah ini ada beberapa cara untuk menurunkannya.

26. Jika anda mengalami berat badan yang berlebihan, air limau nipis yang anda minum boleh menurunkan berat badan anda.

Caranya: Sediakan dua biji limau nipis atau limau kasturi setiap hari, setelah itu perah airnya ke dalam gelas yang berisi dengan air sejuk, masukkan ke dalam peti sejuk. Setelah itu bolehlah dijadikan air minuman setiap kali selepas anda makan tengahari dan makan malam. Cara ini boleh diikuti dengan senaman ringan. Amalkanlah meminumnya selama sebulan, berat badan anda akan beransur turun.


27. Ambil 3 sudu besar serbuk teh cina dan rendam dalam air. Tapis dan campurkan dengan air perahan limau nipis. Amalkan selalu meminumnya 2 kali sehari iaitu sebelum sarapan dan sebelum tidur.


28. Jika anda mengalami masalah berat badan, air asam jawa baik dijadikan minuman harian. Air asam jawa akan mengurangkan kadar lemak dalam badan anda. Caranya: Ambil sebuku asam jawa, ramas ke dalam air sebanyak segelas. Masukkan ke dalam peti sejuk, anda jadikan minuman, selepas anda makan tengahari atau makan malam. Amalkan setiap hari, anda akan dapati tubuh anda akan bertambah segar dan langsing.


29. Nak Turunkan Berat BadanSelepas makan amalkan meminum Teh Hijau atau Teh Cina tambah dengan serbuk Kayu Manis dan Madu


30. Badan Langsing Selepas BersalinUntuk mengelakkan badan menjadi gemuk selepas bersalin, cuba petua berikut:-

Ambil 5 halia bara ( Halia Cina )
10 biji lada hitam
30 ekor ikan bilis.

Tumbuk kesemua sehingga lumat. Perahkan air Limau Nipis. Dan makanlah bersama nasi panas waktu pagi dan malam, setiap hari sewaktu dalam pantang.


31. Mengurangkan BuncitBagi lelaki yang mengalami masalah perut buncit, anda boleh mencuba petua ini iaitu ambil sedikit kapur makan dan sebiji limau purut yang telah di perah jusnya.kapur dan limau tadi dicampur dan digaul hingga sebati. Amalkan sapu disekeliling perut sebelum masuk tidur biarkan kering sehingga pagi.


32. Mengempiskan PerutPetua yang mudah dan kos yang murah. Anda perlu mengambil limau nipis yang telah dicampur dengan teh tanpa gula untuk tiap-tiap hari kemudian diminum. Amalkan meminum air ini dan insyaallah perut anda yang buncit akan menjadi kempis. Petua ini untuk orang yang tiada mengidap sebarang penyakit.


33. Kempiskan Perut AndaNak kempiskan perut senang aje, ambil air limau nipis dan campur dengan kapur sirih. Lumurkan atau sapu dekat perut, amalkan setiap malam. Insyaallah perut anda akan lebih menarik.